quarta-feira, 11 de novembro de 2009

LA LHENDA DE SAN MARTINO






Diç la lhenda que San Martino, nacido na Hungria an 316, era un suldado. Era filho dun suldado romano. L sou nome fui-le dado an houmenaige a Marte, l Dius de la Guerra i protetor de ls suldados. Als 15 anhos bai para Pabie (Eitália). An Fráncia abraçou la bida sacerdotal, sendo famoso cumo pregador. Fui bispo de Tous.

Cierto die de Nobembro, mui friu i chuboso, stando an Fráncia al serbício de l Amperador, iba Martino ne l sou cabalho a camino de la cidade de Amienes quando, de repente, ampeçou ua terrible tempestade. A cierta altura apareciu a la borda de la strada un pobre home a pedir esmola.

Cumo nada tubisse, Martino, sin heisitar, pegou na spada i cortou la sue cápia de suldado al meio, dando ua de las metades al pobre para qu'este se protegisse de l friu. Mas, subitamente, la tempestade çfeç-se, l cielo quedou lhímpido i l sol inundou la tierra de luç i calor, cumo se fusse un tiempo quaije de Berano. Por isso dezimos que ye l berano de San Martino.

Diç-se que Dius, para que nun se apagasse de a mimória de ls homes l'ato de bondade praticado pul Santo, to ls anhos, nessa mesma época, acaba por alguns dies l tiempo friu i l cielo i a tierra sorrien cula bençon dun sol caliente i miraculoso.

Sem comentários:

Enviar um comentário

Pensamenos




Semeia um pensamento e colherás um desejo; semeia um desejo e colherás a acção; semeia a acção e colherás um hábito; semeia o hábito e colherás o carácter. (Tihamer Toth)

***********************************************************************************************************************************

Há flores que crescem no esterco. Ou entre duas telhas, com as raízes aconchegadas entre meia dúzia de grãos de terra que o vento arrastou. E talvez sejam mais verdadeiramente belas do que as outras, que alguém colocou num grande jardim e regou abundantemente durante o estio até que se cobrissem de cores e aromas.Com os homens acontece algo de muito semelhante. Quando parecem existir todas as condições para que um homem se desenvolva harmoniosamente, cheio de virtudes e qualidades, sucede frequentemente que esse homem se torna mole e falso. E que a sua beleza - descobrimos isso mais cedo ou mais tarde - acaba por não passar de aparência.(Paulo Geraldo)